niedziela, 13 kwietnia 2014

Potrawka/zapiekanka z kaszy gryczanej, z pieczarkami, suszonymi pomidorami i cukinią

Potrawka z kaszy z pieczarkami i cukinią
Tym razem proponuję szybkie i proste danie, do wykonania w dwóch wersjach – z potrawki z patelni lub zapiekanki. Pierwsza wersja jest całkowicie wegańska. W obu przypadkach potrawę można jednak dowolnie modyfikować, dodając  ulubione lub aktualnie będące w posiadaniu składniki, tj. wszelkie warzywa, kasze czy strączki.


Składniki:
1 szklanka suchej kaszy gryczanej (u mnie niepalona)
500 g pieczarek
kilka suszonych pomidorów (tradycyjnie, ale jak ktoś nie ma/nie lubi można pominąć)
1 cebula
1 cukinia
olej palmowy nierafinowany – do smażenia (nadaje ciekawy pomarańczowy kolor, ale można użyć dowolnego lub masła)
przyprawy jak kto lubi, ja dałam: sól, pieprz, kurkuma (pół łyżeczki), sól gruzińśka  (łyżeczka – może być też sam kumin lub jakaś indyjska mieszanka), suszona bazylia (kilka listków)
1 jajko , kulka sera mozarella lub koziego dojrzałego – opcjonalnie, do zapiekanki

Kaszę gryczaną gotujemy w dwóch szklankach osolonej wody.
Cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Cukinię ścieramy na tarce lub kroimy w kostkę, solimy. Pieczarki obieramy i kroimy w ćwiartki.
Cebulę smażymy na odrobinie oleju/masła. Odkładamy do miski. Dorzucamy trochę tłuszczu i smażymy pieczarki. Solimy. Dodajemy odsączoną z wody cukinię (jeśli zapiekamy nie trzeba), chwilę dusimy aż zmięknie. Mieszamy na patelni cebulę, pieczarki, kaszę i cukinię. Doprawiamy do smaku. Dodajemy suszone pomidory. I mamy gotową potrawkę. Jeśli chcemy zapiekać (np. następnego dnia, jeśli nie damy rady zjeść wszystkiego na raz) możemy dorzucić jajko, wymieszać całość, ułożyć w formie (u mnie garnek rzymski), a na wierzch położyć plastry sera. Zapiekać przez 10-20 minut, aż ser się rozpuści, a potrawa będzie ciepła.

Zapiekanka z kaszy z pieczarkami cukinią i serem
To danie może nie prezentuje się najlepiej, ale jest naprawdę warte grzechu.

2 komentarze :

  1. Moja właśnie piecze się w piekarniku :) Trochę ją zmodyfikowała i zamisat pieczarek dodałam paprykę, świeże pomidory i mięso mielone z indyka oraz zamisat mozarelli dałam ser kozi. Już trochę próbowałam i jest przepyszna. Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super potrawka nie sadzilam ze tak pysznie moze smakowac kasza z mozzarella :) polecam

    OdpowiedzUsuń