wtorek, 11 lipca 2017

Coconut ladoo, czyli indyjskie kulki z kokosem i kardamonem. Bez mąki, bez pieczenia, wegańskie

Kolejny słodki przysmak z kokosem - tym razem w wersji wegańskiej i niewymagajacej pieczenia. Idealna przekąska na upalne dni, gdy przyjdzie ochota na małe co nieco, na party lub podróż. Kulki robi się kilka minut, przepis jest banalnie prosty i można zaszaleć z dodatkami - zamiast kardamonu dać np. cynamon (choć akurat kardamon bardzo polecam, fajnie przełamuje słodycz kokosa). Można również posypać je wiórkami, jak na zdjeciach lub np. kakaem (ale nie jest to warunek niezbędny, osobiście wole niczym niesypane). To bardzo zdrowa przekąska, z dużą zawartością błonnika - warto wypróbować!

Składniki:

  •  1,5 szklanki wiórków kokosowych drobnych (jeśli nie macie drobnych, nalezy wiórki zmielić w młynku do kawy lub rozdrobnić w blenderze - niekoniecznie jednak na mąkę)
  • 1/3 szklanki mleka kokosowego
  • 1/2 szklanki cukru kokosowego
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego
  • pół łyżeczki kardamonu
  • wiórki/kakao do obtoczenia (opcja- mi najbardziej smakują bez niczego)
Na średnim ogniu podgrzewamy mleko z cukrem i olejem kokosowym. Jak zacznie bulgotać zmniejszamy ogień i gotujemy, od czasu do czasu mieszając ok. 5-7 minut [aż masa lekko zgęstnieje i będzie nieco przypominać trochę rzadszy kajmak]. Wówczas dodajemy wiórki i kardamon. Dokładnie mieszamy całość i odstawiamy do wystygnięcia - ale maksymalnie na 5 minut. Lepimy kulki, w razie konieczności lekko wilżąc wodą dłonie. Schładzamy. 





***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com


8 komentarzy :

  1. Kokos wymiata! Ja takie kule wrzuciłabym do miski z owocami i podała ze zdrową polewą czekoladową :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ..a ile oleju kokosowego, bo nie znalazłam podanej proporcji?:) póki co dam "na oko" bo właśnie chciałam zrobić na urodzinki:) pozdrawiam cieplutko!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha ha:) to troszkę przesadziłam;)) ale i tak wyszło ok:) dziękuję za ciekawy przepis - deserek pachnie obłędnie!!:) wszystkiego dobrego!!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mleko ma być z puszki (gestsze) czy takie litrowe do kawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dałam z kartonika, ale nie było ono zbyt gęste. Myślę że takie do kawy też się nada, ewentualnie można dodać odrobinę więcej oleju kokosowego, żeby się kulki nie rozsypały i nie były zbyt suche.

      Usuń